پایان نامه آمار اختلالات بدني در بین دانش آموزان
چكيده:
گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاريها و اختلالات بد شكلي بدني (BDD) باعث ايجاد ارزيابيها و مطالعات بسيار شده است.
اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج عملكردها مطالعاتي را انجام داده است و در آن به مقايسه شدت بدشكلي هراس بدن بين دانش آموزان پسر و دختر دبيرستان ناحيه چهار مشهد براساس متغيرهاي جنس، سن، وزن، پايه تحصيلي، رشته تحصيلي، آخرين معدل تحصيلي، تحصيلات پدر، تحصيلات مادر، تعداد اعضاي خانواده چندمين فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداختهايم.
روش تحقيق در مطالعة توصيفي و روش نمونه گيري در دسترس ميباشد. جامعة آماري را ۲۶۰ نفر كه ۱۳۰ نفر دانش آموزان دختر و ۱۳۰ نفر دانش آموزان پسر دبيرستاني تشكيل دادهاند.
ابزار پژوهش پرسشنامه بدشكلي بدني و چاقي كه داراي ۳۳ آيتم ميباشد ۱۹ سؤال ابتدائي در مورد اختلال ديس فيك و۱۴ سؤال بعديدر مورد اختلال چاقي در پژوهش استفاده شده است .
تجزيه و تحليل دادهها به وسيلة نرمافزار spss انجام شده است و نتيجة پژوهش اين بود كه اين روش تحقيق توصيفي (غيرآزمايشي) ميباشد و روش آماري به صورت تصادفي از طريق نمونهگيري در دسترس ميباشد.
فهرست مطالب:
چكيده
فصل اول: كليات
۱-۱ مقدمه
۱-۲ طرح مسئله و اهميت آن
۱-۳ اهميت موضوع پژوهش
۱-۴ اهداف تحقيق
هدف فرعي
۱-۵تدوين فرضية تحقيق
فرضية اصلي: بين دانشآموزان دختر و پسر دبيرستاني از نظر بدشكلي بدني تفاوت معنيداري وجود دارد
فرضيات فرعي
۱-۶ سوالهاي تحقيق
۱-۷ تعاريف نظري و عملياتي واژهها
فصل دوم: پيشينه يا ادبيات
۲-۱ اختلالات شبه جسمي در DSMIV
۲-۴ اختلال بدريختي بدن
A- اختلال جسماني كردن
وجود يك يا دو
برخي از عوامل پويائي مشابه افسردگي
B- اختلال شبه جسمي نامتمايز
C- اختلال تبديلي
D- اختلال درد
۳- همهگيرشناسي
E- خود بيمار انگاري
۱-تعريف. ترس يا باور بيمارگونه از مبتلا بودن به يك بيماري جدي در حاليكه چنين چيزي وجود ندارد
۲-تشخيص، علائم و نشانهها
۳-همه گير شناسي
۶۹-روان پويائي
۷-تشخيص افتراقي
۹-درمان
F-اختلال بدريختي بدن
انواع هذياني و غير هذياني اختلال بدشكلي بدني
بدشكلي بدني به عنوان يك عامل متغيير «وسواسي جبري» (OCD)
*بدشكلي بدني و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغير يك اختلال تصوير بدن
*بدشكلي بدني به عنوان يك اختلال روان تني
۲-۵ – همهگير شناسي
سبب شناسي
ويژگيهاي باليني
تشخيص افتراقي
سير و پيش آگهي
درمان
اجزاء درمان
(شيوههاي درماني اضافي)
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱ طرح پژوهش
۳-۲ جامعه و نمونه آماري
۳-۳ ابزار پژوهش
۳-۴ روش تجزيه و تحليل دادهها
فصل چهارم: تجزيه و تحليل دادهها
فصل پنجم: نتايج بحث و پيشنهاد
۵-۱ مقدمه
۵-۲ بحث و نتيجه گيري و تحليل فرضيهها
۵-۳ پيشنهادات
فهرست منابع
پایان نامه آمار اختلالات بدني در بین دانش آموزان
قیمت : 6000 تومان