:: با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • مقاله مدیریت استراتژیک در صنعت توریسم

    دسته :

    مقاله

    فرمت/ورد تعداد صفحات52
    قیمت : 4000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد مقاله مدیریت استراتژیک در صنعت توریسم :

مقاله مدیریت استراتژیک در صنعت توریسم

فهرست مطالب

فصل اول مقدمات و آمار و اطلاعات کلی و مورد نیاز ۱
مقدمه ۱
توریسم وتوسعه: ۲
سابقه جهانگردی در ایران ۳
ایجاد تشکیلات توریستی در ایران ۵
اشتغال و جهانگردی ۷
سازمان جهانی جهانگردی ۸
مهمترین زمینه های فعالیت سازمان جهانی جهانگردی ۹
برنامه های عمومی کار سازمان جهانی جهانگردی ۹
انواع عضویت در سازمان جهانی جهانگردی ۹
سازمان جهانی جهانگردی کمکهای ۱۰
سیمای جهانی جهانگردی ۱۰
فصل دوم. اهداف و مامویتها ۱۱
ایران و معضلی به نام توریسم! October 15, 2005 11
کمی آمار، برای روشن شدن موضوع ۱۲
هر روز بدتر از دیروز ۱۲
ورود گردشگران بین المللی به ایران ۱۳
خروج ایرانیان از کشور ۱۳
هزینه گردشگری ۱۴
تاسیسات اقامتی ۱۴
هتل ۱۵
هتل آپارتمانها ومسافرخانه ها ۱۵
دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵
مبادی بین المللی ورودی ایران ۱۶
ناهمخوانی منابع و سهم از درآمد جهانی توریسم ۱۶
فن‌آوری اطلاعات، ابزار استراتژیک هزاره سوم ۱۷
دیدگاههای کلان تغییر کند ۱۹
UNWTO برگزاری کنفرانس ۲۰
فصل سوم.. نقاط ضعف و قوت داخلی ۲۱
۲۵ درصد آثار تاریخی دنیا در ایران وجود دارد ۲۲
جاذبه‌های توریستی ایران ۲۲
جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی ۲۳
جاذبه‌های فرهنگی، هنری و یادمانهای تاریخی ۲۳
جاذبه‌های مذهبی و مراکز زیارتی ۲۴
پایان نامه ای دیگر ۲۷
فصل چهارم. نقاط ضعف و قوت خارجی ۲۸
ویزا، کارت اعتباری و مالیات ۲۸
تبلیغات طبل اغراق آمیز ۲۹
تاثیرات سینما بر صنعت توریسم ۳۰
امنیت حتی مهم‌تر از زیر ساخت‌ها ۳۲
فصل پنجم. تحلیلهای گروه ۳۳
فهرست منابع ۳۷

چکیده

مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین صنایع در دنیا به حساب می آید . بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی در آمد ، اشتغال ، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیر بنایی می دانند . در سراسر دنیا در کشورهای در حال توسعه ، یعنی در آنجا که شکلهای دیگر توسعه اقتصادی مثل تولید یا استخراج  منابع طبیعی ، از نظر اقتصادی به صرفه نیست یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارد ، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود .

صنعت گردشگری یکی از پر رشدترین سیستم های اقتصادی جهان است . اگر چه در برخی از دوره ها به دلایلی دچار رکود و جذر و مدهایی می شود ، ولی همواره عاملی برای بهبود وضع اقتصادی و فرهنگی بوده است .

جهانگردی فرصتی بزرگ برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است که دارای چشم اندازهای طبیعی و میراث فرهنگی غنی هستند ، زیرا با تکیه بر  این منابع می توانند مبنای برای ارتقای توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی فراهم آورند .

و چوم ایران از نظر جاذبه های گردشگری اعم از فرهنگی‌ ،تاریخی ،وزیست محیطی از جمله غنی ترین کشورهای دنیاست.

در ایران مسئله توریسم تاکنون جایگاه واقعی خود را نیافته است و علیرغم موقعیت مناسب و مساعد جغرافیائی بین دنیای شرق و غرب و وجود بسیاری از مواهب طبیعی، فرهنگی و اسلامی و انواع جاذبه‌های قابل عرضه به بازارهای توریستی بین‌المللی، درآمد ارزی ایران از این بابت بسیار ناچیز بوده و قابل توجه نمی‌باشد.

لذا باتوجه به اینکه جمعیت کشور رو به افزایش است و درآمد حاصله از نفت که میزان آن نیز گهگاه رو به کاهش نهاده و بهره‌برداری بیش از حد آن نیز عادلانه نیست، نمی‌تواند نقش عمده‌ای را در توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشور عهده‌دار باشد، به همین علت برای رونق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی در کشور و ایجاد رشد و توسعه‌ای هماهنگ، بخشهای صنعت و کشاورزی را می‌بایست بازسازی نمود و بخش سومی تحت عنوان توریسم را بدان افزود و به آن بها داد، چرا که رونق بخشیدن به آن نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری در مقایسه با بخش کشاورزی و صنعت دارد.

مقاله مدیریت استراتژیک در صنعت توریسم

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید
بروز رسانی : چهارشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۱
راهنمایی خرید

آمارگیر وبلاگ

© Copyright filintel.ir 2009-2015