:: با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • تحقیق مقایسه تحول شناختی در کودکان عقب مانده ذهنی و عادی

    دسته :

    تحقیق

    فرمت/ورد تعداد صفحات102
    قیمت : 9000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد تحقیق مقایسه تحول شناختی در کودکان عقب مانده ذهنی و عادی :

تحقیق مقایسه تحول شناختی در کودکان عقب مانده ذهنی و عادی ۷ تا ۱۱ ساله در شهر تهران
  فهرست
چکیده………………………………………….۱
فصل اول………………………………………
مقدمه………………………………………..۲
بیان مساله …………………………………………………………………..۴
اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………۶
متغیر های تحقیق ………………………………………………….۷
اهداف تحقیق …………………………………………………………………۱۰
فصل دوم ……………………
مقدمه……………………………۱۱
تاریخچه ……………………………………………………..۱۲
نامگذاری ، تعریف و طبقه بندی کودکان عقب مانده ذهنی ………………………………………………………………….۱۴
مراحل در رشد شناختی از دیدگاه پیاژه………………۱۵
تعاریف متداول عقب ماندگی ……………………………۱۷
عوامل روانشناختی در عقب ماندگی ذهنی ……….۱۸
اصول کلی رشد و تحول روانشناختی ……………….۱۹
جباریت اجتماعی فرهنگی ………………………………..۱۹
رویکردی پویا در رشد و تحول روانشناختی…………………۲۰
نظریه های فرهنگی – بافتی …………………………………………………۲۲
نظریه تکاملی روانی – اجتماعی اریک اریکسون…………۲۳
نظریه آرنولد گزل………………………………………………….۲۴
نظریه جی . استانلی هال………………………………………….۲۵
نظریات پیاژه…………………………………………………………۲۶
دوره های عمومی رشد از دیدگاه پیاژه………………….۲۷
ارزیابی نظریات پیاژه…………………………………………………۳۰
علل عقب ماندگی ذهنی ………………………………………..۳۲
تاریخچه پزشکی ………………………………………………..۳۳
طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی ……………………………………۳۴
گروه بندی روانشناسان ………………………………………….۳۴
گروه بندی روانپزشکان………………………………………………….۳۷
گروه بندی عقب ماندگان ذهنی از نظر آموزشی و تربیتی و درمانی…………………………………………………..۳۸
طبقه بندی در DSM-III-R………………………………………………….40
طبقه بندی در DSM-IV……………………………………………….40
تعریف رشد …………………………………………………………۴۱
دیدگاه هایی درباره هوش ………………………………..۴۲
پیشگیری از بروز عقب ماندگی ………………………………۴۴
فصل سوم…………
طرح تحقیق ……………………………………………………….۴۵
جامعه آماری ……………………………………………..۴۵
گروه نمونه ………………………………………………..۴۵
روش نمونه گیری ……………………………………..۴۵
ابزار تحقیق …………………………………………………۴۶
روش اجرا………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۸
روش نمره گذاری ……………………………………………………………………………………………………………………………..۴۹
روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………………….۵۳
فصل چهارم …………………………………………………………………………………………………………………………………………..
تجزیه و تحلیل آماری ……………………………………………………………………………………………………………………….۵۳
تجزیه و تحلیل داده ها (آزمون گودایناف ) ………………………………………………………………………………………..۵۳
اطلاعات توصیفی (آزمون گودایناف ) ……………………………………………………………………………………………….۵۵
جدول اطلاعات توصیفی (آزمون گودایناف ) ……………………………………………………………………………………..۶۶
تجزیه و تحلیل داده ها(آزمون بندر ) …………………………………………………………………………………………………۷۲
اطلاعات توصیفی (آزمون بندر ) ……………………………………………………………………………………………………….۷۴
جدول اطلاعات توصیفی (آزمون بندر ) ……………………………………………………………………………………………..۸۴
بررسی رابطه بین آزمون گودایناف و بندر ……………………………………………………………………………………….۸۹
تفسیر کلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۶
فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………………………………………
خلاصه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۷
یافته های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………..۹۹
سخن آخر ………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۰
منابع………………………………………………………………………………..     ……………………………………………………………..۱۰۲

 

  چکیده
  پژوهش حاضر به منظور مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی ۷ تا ۱۱ ساله در شهر تهران در سال تحصیلی ۸۴-۸۳ انجام گرفته است . از جمله مسائلی که می توان در مورد این گروه مورد تحقیق قرار داد بررسی رشد شناختی است . بدین منظور نحوه عملکرد در آزمون های بندر و آدمک گودایناف بین دو گروه کودکان (۷ و ۱۱ سال ) عقب مانده و عادی مورد بررسی قرار می گیرد . جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دختر و پسر عادی ( از متولدین سال ۱۳۷۲ الی ۱۳۷۶ ) که در آموزشگاه های ویژه کودکان عقب مانده ذهنی شهر تهران تحصیل می کنند . گروه نمونه شامل ۱۰۰ دانش آموز عادی (۵۰ نفر دختر و ۵۰ نفر پسر ) در ۵ گروه سنی ۷ تا ۱۱سال ( به ازای هر گروه سنی ۱۰ نفر ) بود . روش نمونه گیری در این تحقیق به طور تصادفی می باشد و ابزاری که مورد استفاده قرار گرفته آزمون دیداری – حرکتی بندر ، آزمون نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزار غربال کردن برای بررسی آسیب مغزی ، فرم ۱۹۳۸ (شامل ۹ تصویر ) . و آزمون نقاشی آدمک گودایناف، نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزاری جهت تشخیص رشد شناختی ، فرم نمره گذاری ۱۹۲۶ ( بر اساس نمره گذاری گوایناف ) می باشد . در این پژوهش مشاهده گردید که کودکان عقب مانده عملکردی به مراتب پائین تر و ضعیف تر از کودکان عادی ، در دو آزمون بندر و گوداینافدارند بجز نحوه بهتر عملکرد دختران عادی از پسران عادی در آزمون گودایناف در سایر آزمون ها و همچنین نحوه عملکرد آن ها در آزمون بندر و گودایناف جنسیت نقی ندارد . معمولا با افزایش سن عملکرد در دو آزمون بندر و گودایناف بهبود می یابد و این موضوع در مورد کودکان عادی مشهودتر است . بجز گروه دختران عقب مانده ذهنی در سایر گروه ها رابطه معنی داری بین نحوه عملکرد در آزمون بندر و گودایناف وجود دارد .

تحقیق مقایسه تحول شناختی در کودکان عقب مانده ذهنی و عادی

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید
بروز رسانی : دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
راهنمایی خرید

آمارگیر وبلاگ

© Copyright filintel.ir 2009-2022