:: با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • مقالات تحلیلی درباره نتورک مارکتینگ آسو ياران گرگان

    دسته :

    اقتصاد

    فرمت/ورد تعداد صفحات 50
    قیمت : 2500 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد مقالات تحلیلی درباره نتورک مارکتینگ آسو ياران گرگان :

مقالات تحلیلی درباره نتورک مارکتینگ آسو ياران گرگان

مقدمه

Network Marketing  مدل تجارت قرن ۲۱ است .تنها در آمریکا هر ساله بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا و خدمات از طریق این صنعت عرضه می گردد و هر روزه افراد و شرکتهای بیشتری به آن می پیوندند.می پرسید چرا؟ زیرا شانس برابری به همه افراد برای کسب ثروت ، موفقیت ، استقلال و امنیت میدهد. شرکتهای  Network Marketingمحصولی را که خود تولید کرده اند می فروشند (البته گاهی ممکن است شرکتی محصولاتش را برای فروش به آنها واگذار کند). بازاریابی و فروش محصولات توسط توزیع کنندگان مستقل صورت می گیرد و در مقابل، شرکت بابت بازاریابی به افراد پاداش یا پورسانت می دهد.

شبکه توزیع کنندگان محصولات به تدریج هم از نظر قدرت و هم حجم افزایش می یابد اما این افزایش بعد از اولین عضوگیری ، فقط محدود به تلاش یک نفر نیست . البته در آغاز، تلاش و زمان زیادی برای ساختن یک گروه یا زیر مجموعه خوب لازم دارید ، که گاهی یک تا دو سال به طول می انجامد اما این مدت با آموزش صحیح بسیار کمتر می شود. این فکر که Network Marketing شما را ” یک شبه ثروتمند می کند” از ذهنتان دور سازید. علاوه بر این هرگز تصور نکنید Network Marketing به معنی “کار نکردن ” است چون اینطور نیست همه ما روزانه به نوعی Network Marketing را بکار می بریم . مثلا وقتی از غذای یک رستوران لذت برده اید و به دوستتان توصیه می کنید غذای فلان رستوران را امتحان کند . اگر دوست شما هم، آنجا را به نفر سومی معرفی کند و رستوران بابت این بازاریابی به شما و دوستتان پاداش بپردازد یک طرح Network Marketing پیاده شده است. در این حالت شما یعنی اولین معرف، یک بالاسری یا Up Line  و دو نفر دیگر، DownLine شما یا زیرمجموعه نامیده می شوند. فرض کنیم هزینه متوسط شام در یک مکان با امکانات تفریحی  ۵۰ دلار باشد . و شما این مکان را به ۵ نفر معرفی کنید و آنها هم به ۵  نفر دیگر . یعنی در مرحله چهارم حدود ۷۸۰ نفر داریم که در مجموع ۳۹،۰۰۰ $ فروش رستوران می باشد  و اگر به شما ۱۰% پاداش دهد حدود ۳،۹۰۰$ دریافت می کنید و اما اگر این افراد مجددا به رستوران بروند باز هم ۱۰% پاداش خواهید داشت . به نظر شما این عالی نیست؟ عملکرد Network Marketing چنین است شرکتهایی که به روش بازاریابی شبکه ای محصولات خود را عرضه می کنند ، درآمدهای اینچنینی را بابت حذف هزینه بالای تبلیغات به افراد می دهند . این شرکتها فقط زمانی پاداش می دهند که مشتری جدید یک خرید کرده باشد. این پاداش شامل کلیه خریدهای غیر مستقیم،  یعنی آنچه توسط زیر مجموعه ها انجام می شود هم می گردد

تاریخچه مختصری از Network Marketing

شرکت مکمل های غذایی

Carl Rehnborg را به عنوان نخستین فردی می شناسند که طرح سود رسانی را برای فروش محصولات مکمل غذایی  درسال ۱۹۴۵ به کار برد شرکت او که در ابتدا ” شرکت ویتامین کالیفرنیا” نام داشت بعدها به نام شرکت مکمل غذایی Nutrilite Products Inc  تغییر نام داد. طرح سود رسانی وی یک طرح ۳ لایه ای بود که به هر توزیع کننده اجازه میداد ۳ درصد کمیسیون بابت فروش زیر مجموعه ها  به اضافه کمیسیون بابت فروش محصول توسط خودش دریافت کند ، با این شیوه شرکت موفقیت بسیار بالایی نسبت به روش فروش مستقیم کسب کرد

شرکت AMWAY

در سال ۱۹۵۹ دو دوست به نامهای  Rich devos و Jay van andelطرح سود رسانی را اصلاح نموده و محصولات پاک کننده همه کاره را به بازار عرضه نمودند. این طرح موفقیت باور نکردنی در سر تا سر آمریکا برای شرکت به ارمغان آورد این دو نفر خود را از توزیع کنندگان شرکت Nutrilite  بودند که پس از جدایی از شرکت ، به فکر روش بهتری برای فروش افتادند.  امروزه Amway  یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه بازایابی چند لایه در دنیا  می باشد.

دوره های بازار یابی شبکه:

امروزه این شیوه بازاریابی رشد روز افزونی در دنیا دارد و شرکتهای زیادی محصولات و خدماتشان را با این روش به فروش می رسانندRichard  poe  در کتاب موج چهارم (بازاریابی شبکه ای قرن ۲۱) آنرا به چهار مرحله یا فاز تقسیم کرده است.

فاز محدود یا نامحسوس  The Underground Phase …………….. ۱۹۷۹-۱۹۴۵

فاز تکثیر یا ازدیاد  The Proliferation Phase …………………….  ۱۹۸۹ – ۱۹۷۹

فاز بازار انبوه  The Mass Market Phase ………………………….. ۱۹۹۰- ۱۹۹۹

فاز جهانی   The Universal Phase ………………………………………….۲۰۰۰

اگر نمی توانی شکستشان بدهی ، به آنها بپیوند . “If You Can’t Beat ‘Em, Join ‘Em”

جالب است بدانید بیشتر شرکتهای اصلی در صنعت NetworkMarketing ، شرکتهایی با ” روش فروش مستقیم ” بوده اند . پس از کشف قدرت خارق العاده بازار یابی شبکه ای ،سایر شرکتهای فروش مستقیم متمایل به تغییر پلان خود شدند . به زعم ریچارد پو آنها سر انجام پذیرفتند ” اگر نمی توانی شکستشان بدهی ، به آنها بپیوند در سال ۱۹۹۰ – ۷۵% اعضاء مجمع فروش مستقیم Direct Selling Association   به روش کمیسیون های مستقیم، کار می کردند ولی در اواخر این دهه تعداد به کمتر از ۲۳% رسید . طرحهای MLM و  Network Marketing امروزه توسط بیش از ۷۷% شرکتهای عضو DSA استفاده می شود.

چرا Network Marketing ؟

بازاریابی شبکه ای ،  و بازاریابی چند لایه ای MLM  همگی اصطلاحاتی هستند که به یک نوع “مدل تجاری” Business Model اشاره می کنند. با وجود قضاوت نادرست بسیاری افراد و همچنین علی رغم بکار گیری نادرست، توسط برخی افراد غیر آگاه، بازاریابی شبکه ای از پتانسیل اجرایی استثنایی برخوردار است . در هر شاخه چندین سیب خراب وجود دارد و در این صنعت گاهی بیش از آنچه انتظار می رود.اما در صورتی که بتوانید یک شرکت تجاری “شایسته” را بر گزینید ، می توانید نتایج فوق العاده ای کسب کنید. بازاریابی شبکه ای بر خلاف تجارت های سنتی یا تجارت franchise  ، تنها مدل تجاری است که از سه مزیت مهم به یکجا بهره می گیرد و ترکیب این سه عامل است که به مدل تجاری بازاریابی شبکه ای ، پتانسیل اجرایی خارق العاده ای میدهد. هیچ تجارت دیگری را سراغ ندارم که این سه عامل قدرتمند را با سرمایه اندک و زمان کوتاه به خدمت بگیرد. حال آنکه پیوستن به  Network Marketing فقط با خرید یک کالا امکان پذیر است .با محبوبیت و عمومیت اینترنت فرصت های زیادی در اختیار عموم قرار گرفته است.

مقالات تحلیلی درباره نتورک مارکتینگ آسو ياران گرگان

قیمت : 2500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید
بروز رسانی : شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
راهنمایی خرید

آمارگیر وبلاگ

© Copyright filintel.ir 2009-2022